Facebook pakt uit met tv-shows onder de naam "Watch"

Facebook pakt vanaf vandaag uit met televisieshows onder de naam "Watch". Daarmee wil de sociaalnetwerksite zich richten naar jongeren en de concurrentie aangaan met Snapchat. "We hopen dat Watch de thuis wordt van een gevarieerd aanbod aan shows, gaande van reality tot comedy en sport."

De video's zullen zowel door professionelen gemaakt worden als door "gewone" mensen. Gebruikers zullen er ook op attent gemaakt worden over "welke video's het meeste gepraat wordt" en "naar welke shows vrienden kijken".

In eerste instantie zal het aantal Amerikaanse gebruikers beperkt zijn. Maar binnen een paar weken zou Watch naar iedereen uitgerold worden. Het aanbod zou in het begin alvast bestaan uit een 40-tal shows. Om gebruikers te lokken, heeft Facebook geïnvesteerd in originele videoseries in verschillende genres.

Dat Facebook vandaag net uitpakt met de vernieuwing is wellicht geen toeval. Vanavond maakt video- en foto-app Snapchat zijn cijfers bekend. Op de markt gericht op tieners is het momenteel drummen geblazen met applicaties als WhatsApp en Instagram. Vraag is of Snapchat erin slaagt zijn populariteit van de voorbije jaren vast te houden.

Meest gelezen