Actie 12-12 heeft al meer dan twee miljoen euro ingezameld

Twee weken na de start van de actie 12-12 tegen de hongersnood in Afrika en Jemen is er al 2.150.000 euro opgehaald. Sinds eind vorige week is er anderhalf miljoen euro bijgekomen. De campagne wordt vanaf nu uitgebreid naar de sociale media.

"Mensen lijken de omvang van de ramp te hebben begrepen", zegt Erik Todts van het Consortium 12-12. "Sinds de verspreiding van de tv-spot nam het aantal giften sterk toe en ook de acties voor Hongersnood 12-12 beginnen in heel het land te lopen. Maar het huidige bedrag blijft onvoldoende in het licht van de enorme noden op het terrein. Om een maximum aantal levens te redden, moeten er meer giften komen. We hebben meer dan ooit de steun van iedere Belg nodig", zegtTodts.

Sociale media

Het leven van twintig miljoen mensen, onder wie 1,4 miljoen kinderen, is in gevaar. We moeten de Belgen blijven uitleggen wat er aan de hand is, zodat ze hulporganisaties steunen en wij de slachtoffers kunnen helpen, zegt Todts.

Het Consortium heeft daarom besloten de campagne te verbreden via de sociale media. Vanaf vandaag worden afbeeldingen van hot topics in de media (Dries Mertens tijdens de match tegen Griekenland, Donald Trump, Temptation Island) verspreid op de sociale media van het Consortium 12-12, met daarbij "En de hongersnood? Spreken we daar nog over?". Dat moet de publieke aandacht verder vestigen op de situatie in Afrika en Jemen.

 

Meest gelezen