Financial Times haalt voor het eerst meer inkomsten uit digitaal dan uit papier

Voor het eerst haalt de Britse krant Financial Times meer inkomsten uit hun digitale editie dan uit hun papieren krant. Een digitale mijlpaal voor de krant, die sinds 2002 digitale abonnementen aanbiedt. Financial Times mag zich vanaf nu officieel "digital first" noemen.

Een jaar nadat Financial Times overgenomen werd door het Japanse mediabedrijf Nikkei, haalt het Britse zakendagblad meer inkomsten van hun digitale krant dan van de papieren versie. Dat meldt The Guardian. De krant introduceerde zijn eerste digitale abonnementen in 2002.

Hoewel deze mijlpaal een teken is dat Financial Times helemaal mee is in de digitale wereld, hangt er ook een minder aangenaam kantje aan het verhaal, zo stelt Business Insider. "Meer inkomsten halen uit digitaal dan uit print is impressionant, maar het toont ook dat de printinkomsten sterk dalen."

De krant heeft zo'n 843.000 lezers via abonnementen, waarvan er drie kwart digitaal zijn. Eerder dit jaar had Financial Times al laten weten dat ze meer inkomsten genereerden uit hun inhoud dan uit hun advertenties. De groep haalt nu zo'n 60 procent van de inkomsten uit de inhoud. De paywall van de krant werpt nu duidelijk zijn vruchten af.

Meest gelezen