NMBS helpt reizigers nu ook op Facebook

Spoorwegmaatschappij NMBS breidt haar aanwezigheid op sociale media uit. Voortaan worden ook via Facebook vragen van klanten beantwoord, en dat zeven dagen op zeven.

"Via Facebook zullen vragen kunnen gesteld worden die een uitgebreider antwoord vereisen dan wat via Twitter mogelijk is", luidt het in een persbericht. Beide accounts worden door hetzelfde, uitgebreide, team bemand. Zij zullen voortaan ook in het weekend (telkens van 8 tot 22 uur) paraat staan. Tot nu toe was het socialemediateam enkel op weekdagen (van 6 tot 22 uur) actief.

De Twitter-accounts @nmbs en @sncb werden op 24 oktober 2013 gelanceerd. Sindsdien hebben ze samengeteld al 33.000 volgers verzameld, verschenen er 335.000 tweets over de NMBS en verspreidde het Twitter-team 87.400 antwoorden op vragen van klanten.

De Facebook-pagina's zijn te bereiken via www.facebook.com/nmbs en www.facebook.com/sncb.

"Onze nieuwe commerciële strategie richt zich op een moderne en interactieve communicatie met de klanten. Ook de nieuwe communicatie- en verkoopkanalen maken het voor NMBS mogelijk om meer jongeren aan te spreken. Een publiek dat we moeten sensibiliseren en binden aan het bedrijf", stelt Bart De Groote, algemeen directeur marketing & sales bij de NMBS.

Meest gelezen