"Wees verrast"-advertentie van Germanwings verwijderd

Reclamebeelden voor Germanwings met als opschrift "Get ready to be surprised" (maak je klaar om verrast te worden) worden na de vliegtuigcrash verwijderd uit de Londense metrostations. Transport for London (TfL) begon al enkele uren na de ramp met het weghalen van de affiches, maar de laatste affiches zijn nog niet weggehaald.

"De luchtvaartmaatschappij heeft ons meteen gevraagd om ze weg te halen", zegt een woordvoerder van Transport for London aan BBC. "Dinsdag hebben we al meteen 65 digitale reclamebeelden verwijderd."

Op de affiche was een stewardess te zien die onder een Germanwings-logo stond met als bijschrift: "Get ready to be surprised. Visit Germany." Een boodschap die na de ramp een wrange bijklank kreeg.

"Het duurt iets langer om de 17 papieren affiches weg te halen", meldt Transport for London. "Er zijn er al vijf afgeplakt, tien anderen worden vandaag afgeplakt en ook de laatste twee proberen we zo snel mogelijk af te dekken."

Gisteren raakte bekend dat copiloot Andreas Lubitz het toestel bewust zou hebben laten dalen en zo de crash veroorzaakt zou hebben.

Meest gelezen