Marktaandeel Radio 1 gaat erop vooruit
"Met een nieuwe formule als het Kiescafé in het centrum van Brussel, waar ons publiek live bij betrokken werd, hebben we onze rol als informatiezender ten volle gespeeld", zegt Radio 1-nethoofd Filip Pletinckx. Hij kijkt alvast reikhalzend uit naar 1 september. "Dan komen we opnieuw naar buiten. "De ochtend" - met een nieuw presentatieduo - en "Hautekiet" zetten dan het schooljaar in met een themaweek rond onderwijs in Vlaanderen."
MNM lokt jongeren tijdens verkiezingscampagne
Ook de jongste luisteraars blijven fan van Studio Brussel (13,1%) (-0,3) en MNM (9,3%) (-0,6). Tijdens de jongste verkiezingen was MNM na Eén zelfs het belangrijkste VRT-merk voor jongeren om informatie te krijgen in aanloop naar de verkiezingen van 25 mei.
Dat laatste stemt ook VRT-radiomanager Els Van de Sijpe tevreden. "We hebben met onze radionetten tijdens de periode waarin onder andere de verkiezingen vielen een gedifferentieerd aanbod op maat gemaakt voor jong en oud. Het is dan ook leuk om vast te stellen dat zoveel Vlamingen in die periode op ons afgestemd hebben."
Ze kijkt ook positief terug op de "Marathonradio" van MNM. "De geslaagde derde editie van "Marathonradio", waarbij jongeren zich samen met hun favoriete radiozender door de blokperiode worstelen, is me enorm bijgebleven."