VRT stopt verkoop videozone app

De VRT heeft de Videozone app, die beeldmateriaal van deredactie.be, cobra.be en Sporza.be aanbiedt, uit het aanbod van de iTunes store en Google Play store verwijderd.

Uiteraard willen we de huidige gebruikers van de videozone app niet in de kou laten staan. Daarom blijven we de app tot de zomer van 2015 nog ondersteunen in zijn huidige vorm. Er zullen evenwel geen nieuwe features aan toegevoegd worden.

 

Uit onderzoek blijkt dat de relevantie van de app is achterhaald. Daarom is gekozen om te investeren in een mobiele variant voor deredactie.be, sporza.be en cobra.be. Bedoeling is om het respectievelijke videomateriaal van de drie crossmediale merken van de VRT aan te bieden op mobiele sites. De nieuwe m-site van deredactie.be is reeds beschikbaar, op http://m.deredactie.be. Het videoaanbod van de VRT wordt op zowat alle smartphones beschikbaar gesteld.

 

 Ondertussen wordt er gewerkt aan een nog betere videobeleving via apps. De Sporza-app, die naar aanleiding van het WK voetbal is gelanceerd, is daar een goed voorbeeld van. De app is ondertussen al een vaste waarde voor meer dan 100.000 gebruikers. We streven ernaar om in het najaar de app voor deredactie.be en de mobiele versie van Sporza te lanceren. Op die manier slaagt de VRT er in om haar videomateriaal te ontsluiten naar alle platformen.

 We blijven verder werken om het mobiele aanbod beter te ontsluiten op onze verschillende mobiele producten, door meer in te spelen op het dagritme van de mensen en livestreams, weer, verkeer op relevante wijze te integreren in de nieuwsstroom.

Met vragen en opmerking over het mobiele aanbod van de VRT kunt u altijd terecht bij de klantendienst op het nummer 02-741 25 80 of via http://www.vrt.be/contact/klantendienst

Meest gelezen