"Ik begrijp dat Nederlanders niet graag betalen"
Weyts zegt de bekommernis over de weginfrastructuur te delen. "Net daarom dat het budget voor de weginfrastructuur in Vlaanderen met een derde stijgt volgend jaar, en dat we de opbrengst van de buitenlandse chauffeurs willen gebruiken voor zowel de afschaffing van de verkeersbelasting, als extra investeringen in de weg en alternatieven."
Weyts reageert ook op het verzet van de Brusselse regeringspartij CDH tegen zijn plannen voor de verbreding van de Brusselse ring. In de kranten Le Soir en La Dernière Heure gaven CDH en PS te kennen zich door de Vlamingen gepasseerd te voelen met de werken aan de Brusselse ring, op Vlaams grondgebied.
"De contacten met het Brussels Gewest lopen en die lopen goed. Brussel heeft ook alles te winnen bij de gigantische investeringen die we vanuit Vlaanderen willen doen. Het gaat niet alleen over een verbeterde doorstroming op de ring rond Brussel zelf - door de scheiding van doorgaand en lokaal verkeer - maar naast die investering van 20 km weginfrastructuur, investeren we in 40 km fietspaden en in meer dan 60 km tramverbindingen."