Groei op alle fronten voor drankengroep Spadel in 2014

De Belgische drankengroep Spadel heeft het voorbije jaar op alle fronten groei geboekt. De lancering van het gearomatiseerde watergamma (Spa Sparkling) bleek een groeimotor in de Benelux, zo staat in het persbericht met de jaarresultaten.

De omzet van Spadel steeg in 2014 met 9,8 procent tot 231,1 miljoen euro, onder meer geholpen door de overname van Carola. In alle markten was er groei: 6 procent in België, 7,5 procent in Nederland, 8 procent in Frankrijk en 10 procent in het Verenigd Koninkrijk. Door kosten te besparen, lag de nettowinst zelfs 41 procent hoger dan in 2013, op 16,6 miljoen euro.

Spadel stelt een brutodividend voor van 1,24 euro per aandeel, een kwart meer dan vorig jaar.In 2015 gaat de drankengroep verder investeren in nieuwe producten en verpakkingen. "De architectuur van de merken Spa en Bru zal dit jaar ingrijpend veranderen", klinkt het ambitieus.

Meest gelezen