Hemel of hel: Mariah Carey scoort opnieuw op YouTube
Eenentwintig jaar al luistert de hele wereld tijdens de eindejaarsperiode al dan niet vrijwillig naar "All I want for Christmas is you". Sinds Mariah Carrey het nummer in november 1994 uitbracht als eerste single van haar album "Merry Christmas" is het uitgegroeid tot een ware kerstklassieker die elk jaar opnieuw een revival kent.
Op 23 november 2009 plaatste de Amerikaanse zangeres het nummer op YouTube. Sindsdien is het al meer dan 156 miljoen keer bekeken. Opvallend: elk jaar kent het aantal weergaven een opvallende piek in de aanloop naar Kerstmis. Dat blijkt uit de statistieken bij de videoclip die veel weg hebben van een electrocardiogram.
Vorig jaar is de clip bijna drie miljoen keer bekeken tijdens de eindejaarsperiode. Ook dit jaar tekent zich eenzelfde tendens af. Momenteel zijn de cijfers beschikbaar tot en met 22 december en die geven wederom een hausse van jewelste aan.
Of het kijkcijferrecord van vorig jaar sneuvelt, valt nog even af te wachten. Wie de cijfers een duwtje in de rug wil geven, kan de videoclip hieronder nog eens bekijken: