Muziekstreamingdienst Spotify bevestigt videoplannen

Spotify is wel degelijk van plan op termijn video's via streaming aan te bieden. Dat heeft de muziekstreamingdienst in New York bevestigd.

Wat The Wall Street Journal begin deze maand nog fluisterde op basis van informatie van ingewijden is nu ook officieel bevestigd: Spotify stort zich op de markt van video's.

Het van oorsprong Zweedse bedrijf zegt dat het aan een onelineplatform werkt om video's aan te bieden. Daarbij zou het zowel om aangekochte beelden gaan als om inhoud die de muziekstreamingdienst zelf maakt of laat maken. Spotify wil ook nieuwsberichten streamen.

Spotify is in 2008 opgericht en telt ondertussen al meer dan 60 miljoen gebruikers in 58 landen. Een kwart van hen betaalt er ook voor en zijn in dat geval vrijgesteld van reclame. Toch boekt het bedrijf boekt nog geen winst. Desalniettemin wordt Spotify beschouwd als een van de waardevolste niet-beursgenoteerde start-ups ter wereld. Volgens sommigen is de dienst meer dan 8 miljard dollar waard.

Meest gelezen