Maak kennis met het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl van de VRT

Gedelegeerd bestuurder Paul Lembrechts heeft vandaag in het Vlaams Parlement het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl van de VRT voorgesteld. De nieuwe stijl zal stapsgewijs ingevoerd worden.
Dit wordt het nieuwe logo.

Met deze nieuwe beeldtaal wil de VRT visueel versterken dat ze een snel evoluerende openbare omroep is. "De VRT is een sterk merk, het is onze ambitie dat de VRT dit ook blijft en zich verder als een sterk merk ontwikkelt. Het is onze opdracht dat we relevant blijven voor alle Vlamingen, onze plaats in het medialandschap bestendigen, en er vooral voor zorgen dat we een modern mediabedrijf worden, klaar voor 2020", zegt Lembrechts.

"Onze sterke merken - televisie, radio en online - krijgen via het nieuwe VRT-merk ondersteuning en stabiliteit. Media wordt gemaakt door mensen, met deze nieuwe huisstijl beschikt iedereen die bij of voor ons werkt nu over een herkenbaar, verbindend VRT-merk.”

De nieuwe stijl zal vooral digitaal ontwikkeld worden en hij zal stapsgewijs ingevoerd worden. De rebranding van het "moedermerk" VRT heeft geen impact op de huisstijl van de "aanbodsmerken", zoals Eén, Canvas, MNM, enzovoort.

Jaarverslag 2016 voorgesteld

Vandaag is ook het jaarverslag voor 2016 officieel voorgesteld. Daaruit blijkt onder meer dat de VRT haar marktaandeel in 2016 heeft kunnen vergroten, zowel wat tv als radio betreft. Meer daarover leest u hier. Het volledige jaarverslag kan u hier vinden.

Meest gelezen