Reclamewaakhond fluit Calvin Klein terug

De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) eist dat het Amerikaanse modemerk Calvin Klein zijn meest recente "pornografische" reclamecampagne stopzet. Bij de lancering van de campagne kreeg de JEP dertien klachten, meldt RTBF.

Het Amerikaanse modemerk Calvin Klein moet zijn meest recente reclamecampagne stopzetten. De campagne op vooral reclameborden en bushokjes in België zou het fenomeen van erotische selfies banaliseren, meldt RTBF.

De zender heeft de beslissing van 15 november van de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame kunnen inkijken. De JEP ontving dertien klachten tegen de campagne. Ze klagen dat de foto "van de vrouw een lustobject maakt" en "de pornocultuur banaliseert".

De affiche van Calvin Klein toont hoe een jonge vrouw enkel gekleed met een beha op een bed zit. Ondereaan staat de slogan "I take what i want in #mycalvins" (Ik pak wat ik wil in #mycalvins).

Meest gelezen