StuBru in de prijzen met "Stardust for Bowie"

Studio Brussel heeft vier Cannes Lions gewonnen met de actie die de zender na de dood van David Bowie heeft opgezet. Voor "Stardust for Bowie" werd een gloednieuw sterrenbeeld van zeven sterren geïdentificeerd in de vorm van de bliksemschicht die op Bowies album "Aladdin Sane" uit 1973 prijkt.

Studio Brussel is samen met het reclamebureau DDB Brussels en volkssterrenwacht Mira gelauwerd op het Cannes Lions Festival. De actie "Stardust for Bowie" won vier prijzen op het gala van de belangrijkste prijzen van de reclamesector.

Voor "Stardust for Bowie" werd een gloednieuw sterrenbeeld van zeven sterren geïdentificeerd in de vorm van de bliksemschicht die op Bowies album Aladdin Sane uit 1973 prijkt.

Tegelijk was er een interactieve online-actie: fans konden op www.stardustforbowie.be persoonlijk hulde brengen aan de artiest. Liefst 200.000 mensen in binnen- en buitenland hebben dat gedaan. De actie werd ook opgepikt en gedeeld door grote internationale muziekbladen en websites.

Meest gelezen