Vlaamse magazines blijven terrein verliezen
In 2015 gingen in totaal 7.120.485 Vlaamse weekbladen over de toonbank, 185.666 minder dan in 2014. Story kreeg de grootste klappen: de verkoop daalde met 23.374 exemplaren of 22,56 % tot 80.214. Ook Flair en Humo daalden opnieuw met respectievelijk 15,27 % tot 60.926 en 12,29 procent tot 101.504 exemplaren. De verkoop van Kerk en Leven daalde met 7,21%, vorig jaar werden er 241.381 exemplaren verkocht. Knack Magazine (met Focus Knack en Weekend Knack) bleef ongeveer stabiel, 99.672 exemplaren tegenover 100.499 (-0,82%).
De opvallende grootste stijger is Teve-Blad, dat vorig jaar 17,47 % meer exemplaren aan de man bracht dan twee jaar geleden. Het aantal verkochte eenheden komt daarmee op 192.629. Dag Allemaal - Express blijft met 279.218 verkochte exemplaren echter het grootste betalende weekblad, hoewel het verkoopcijfer van het magazine daalde met 8,40 %.
Ook de meeste maandbladen zijn er in 2015 op achteruit gegaan, met Joepie (-18,15 %) en Psychologies Magazine (-15,81 %) als grootste dalers. Marie Claire België deed het vorig jaar opmerkelijk beter dan in 2014: het steeg met 20,42 % tot 14.682 verkochte exemplaren.