Zeven Belgische reclamespots tijdens Super Bowl

Zondag staan de Carolina Panthers tegenover de Denver Broncos, in de Super Bowl, de finale van de American Football competitie. De Super Bowl is niet alleen het belangrijkste sportevenement in de Verenigde Staten, ook voor de reclamesector betekent het een hoogdag. Het reclameblok tijdens de rust is het duurste ter wereld. Voor een minuut zendtijd betalen adverteerders tot 3 miljoen dollar. In ruil krijgen ze de aandacht van ruim 100 miljoen kijkers.

Zeven van de spots die getoond worden tijdens het reclameblok van de Super Bowl zijn gemaakt door de Amerikaanse afdeling van het Belgische productiehuis Caviar. In "De wereld vandaag" op Radio 1 zegt Bert Hamelink, CEO van Caviar vanuit Los Angeles dat het uniek is dat zijn productiehuis zoveel spots kan leveren.

“Meestal doen we er een of twee, maar dit jaar is het wel heel speciaal. Zoiets komt trouwens altijd heel onverwacht. We weten pas op het laatst welke spot het wordt. De grote merken zetten voor deze Super Bowl 10 of 12 campagnes op en helemaal op het einde kiezen ze welke er naar de Super Bowl gaat. Het is dus ook een beetje een loterij. In het geval van Bud Light bijvoorbeeld wisten we pas tien dagen geleden dat het ons spotje zou worden.”

Caviar blikte dit jaar reclamespots in voor Square Space, Persil , Jack in the Box, CBS, Jeep, Pizza Hut en Bud Light. Voor dat laatste spotje wist het Belgische bedrijf bekende namen Seth Rogen en Amy Schumer te strikken. "Uitpakken met celebrities in spots is de trend van het jaar", zegt Hamelink

Bert Hamelink zal zondagavond zonder al te veel zenuwen voor zijn televisietoestel zitten. “Voor ons is het nu allemaal al achter de rug. De opnames voor die Bud Light spot gingen door tussen kerst en nieuw. Het is natuurlijk heel fijn om te zien hoe dit opgepikt wordt. Vooral de spot van Square Space en Bud Light krijgen veel media aandacht.” Of het brood van Caviar nu gebakken is? “Afwachten, elk jaar is het opnieuw vechten”, besluit Hamelink.

Meest gelezen