Medialaan stopt op 18 december met JIM

De muziekzender JIM wordt op vrijdag 18 december opgedoekt. Vanaf 19 december wordt het signaal van JIM ingevuld met een nieuwe kinderzender voor jongens tussen 8 en 12 jaar. JIM, vroeger JIM tv, heeft 14 jaar bestaan.
Sean Dhondt en Eline De Munck, twee voormalige JIM-gezichten.

Volgens Sara Vercauteren, woordvoerster van moederbedrijf Medialaan, kijken jongeren "nog steeds even veel tv, maar minder naar jongerenzenders". "Het einde van een tijdperk", voegt ze eraan toe. "Het tijdperk van de lineaire jongerenzenders loopt op zijn einde", zegt Erwin Deckers van Medialaan. "Om futureproof te blijven hebben we daarom beslist te stoppen met JIM en voor een totaal nieuwe aanpak voor jongeren te kiezen."

Er zullen programma's aangeboden worden op alle mogelijke platformen en er zal een nieuw soort videocontent aangeboden worden, ook door jongeren zelf gemaakt. Dat zal gebeuren door een nieuw productiehuis op te richten binnen Medialaan dat volledig gefocust is op videocontent. "In Vlaanderen zie je het nog niet echt, maar in Nederland en daarbuiten bereiken tieners soms honderdduizenden kijkers met een zender die ze vanuit hun eigen slaapkamer runnen", zegt Deckers. Een naam voor het productiehuis is er nog niet en het is ook nog niet duidelijk hoeveel mensen ervoor zullen werken. Mogelijk kunnen er enkele mensen aan de slag van JIM.

VTMKzoom, de andere kinderzender van Medialaan, blijft bestaan en richt zich in de toekomst nog steeds op alle kinderen tussen 4 en 9 jaar.

Meest gelezen