Vernieuwde Joepie wordt een maandblad

Vanaf 29 april wordt jongerenmagazine Joepie een maandblad. Het tijdschrift zal inhoudelijk en vormelijk in een nieuw jasje gestoken worden. Dat schreef De Tijd en uitgeverij De Persgroep Publishing (DPP) bevestigt het nieuws. De vernieuwde Joepie zal zich meer focussen op thema's voor tienermeisjes.

Het leesgedrag van jongeren is volgens uitgever De Persgroep Publishing de jongste jaren grondig veranderd. "Ze willen het nieuws zo snel mogelijk onder ogen krijgen, maar enkel informeren volstaat niet meer. Jongeren willen ook geïnspireerd worden. De combinatie van de app en het volledig nieuwe maandblad moet ruimschoots aan die behoefte voldoen", klinkt het.

De maandelijkse Joepie zal 100 bladzijden dik zijn, met dikke cover en in het hart van het blad een XL-poster op luxueus papier. De nieuwe Joepie ligt vanaf 29 april elke laatste woensdag van de maand in de winkel en zal 3,99 euro kosten.

Focus op tienermeisjes én online aanwezigheid

Het publiek van Joepie is overwegend vrouwelijk. Daarom concentreert het maandblad zich op de thema's waar elk tienermeisje mee bezig is: "mode, beauty, body, life en love". Een andere wijziging: Joepie zal zich niet langer richten op het leven van de sterren, maar wel focussen op de lezeressen van het blad.

Momenteel bestaat er ook al een Joepie-app, die al 67.500 keer gedownload werd. Het jongerenmagazine breidt zijn online aanbod verder uit via nieuwswebsite HLN.be. Vanaf 29 april biedt de website van de krant Het Laatste Nieuws het subkanaal Joepie aan, waar nieuws over de idolen van de Joepielezers verder wordt uitgediept.

Meest gelezen