Gert Verhulst wordt opnieuw presentator bij Vier

Studio 100-baas Gert Verhulst gaat op Vier het humoristische panelprogramma "Het zijn net mensen" presenteren, waarin ook K3-zangeres Karen Damen een vaste rol krijgt. Voorts komen heel wat vaste formats terug in de voorjaarsprogrammatie van Vier.

"Het zijn net mensen" wordt een "familieprogramma op zaterdagavond, voor de film", zegt Vier-woordvoerder Kristof Demasure. In het programma worden twee vaste panelleden en twee gasten ondervraagd over hun kennis van het dierenrijk.

De twee vaste panelleden zijn Karen Damen, die nog een tijdlang samen was met Verhulst, en de Nederlandse cabaretier Marc-Marie Huijbregts, die een opvallende passage maakte in "De slimste mens ter wereld". Net als Verhulst schopte hij het tot in de finaleweken.

Gert Verhulst presenteerde in de jaren 90 jarenlang de panelshow "Zeg eens euh" op de VRT. De man achter "Samson & Gert" verhuisde vervolgens naar VTM en was daar te zien in enkele programma's. De laatste 15 jaar koos hij evenwel vooral voor een carrière achter de schermen.

Wat is er dit voorjaar nog te zien op Vier?

Een ander nieuw programma is "Achter uw rug", waarin BV's te horen krijgen wat er achter hun rug over hen gezegd en geroddeld wordt. Sven De Leijer en Elodie Ouedraogo presenteren.

Tijdens weekdagen (behalve vrijdag) pakt Vier uit met "Klapsalon", dat net voor "Komen eten" wordt uitgezonden. Daarin praten kappers met klanten over het dagelijkse leven en de actualiteit.

Later in het voorjaar komt er ook een Vlaamse versie van het Britse format "Undriveables", waarin mensen geholpen worden die erg veel moeite hebben om hun rijbewijs te halen.

Komen terug: "De ideale wereld", "Komen eten" (met Herman "Marcske" Verbruggen als stem), "Topdokters", "Bloot en speren" (dat dit najaar nog te zien was), "Kroost", "The sky is the limit", "Heylen en de herkomst" en "Vermist".

"Vier moet een sterk merk zijn"

Vier blikte vanmiddag bij de voorstelling van het voorjaar terug op een succesvol najaar. De zender had naar eigen zeggen de ambitie om het marktaandeel van 2013 -14 procent in de doelgroep 18-54-jarigen- te evenaren en deed met 14,6 procent zelfs iets beter. "Ook de adverteerders waren tevreden", luidt het.

Het doel voor het voorjaar van 2015 is het marktaandeel van 2014 -12 procent in de doelgroep- minstens te evenaren. "Vier moet niet de grootste zender in Vlaanderen zijn, maar wel een sterk merk. En dat sterk merk willen we verder uitbouwen."

Meest gelezen