Aanslag Londen

  • Vrouw die zwaargewond uit Thames werd gehaald na aanslag, is overleden Auteur: Joris Truyts

    Belga

    Vrouw die zwaargewond uit Thames werd gehaald na aanslag, is overleden Auteur: Joris Truyts

    vr 07/04/2017 - 10:06 Joris Truyts
    De vrouw die na de aanslag op 22 maart in Londen zwaargewond uit de Thames werd gehaald, is overleden aan haar verwondingen. Dat heeft de Britse politie bekendgemaakt. Het gaat om een 31-jarige Roemeense die met haar vriend op vakantie was in Londen.
  • Londen herdenkt aanslag met "Dienst van de hoop" in Westminster Abbey Auteur: Kevin Calluy

    Belga

    Londen herdenkt aanslag met "Dienst van de hoop" in Westminster Abbey Auteur: Kevin Calluy

    wo 05/04/2017 - 14:41 Kevin Calluy
    In Londen is een herdenkingsdienst gehouden voor de slachtoffers van de aanslag bij het parlement twee weken geleden. De dienst in Westminster Abbey kreeg de naam "Service of hope" en werd bijgewoond door prins William en zijn vrouw Kate en prins Harry.
  • Britse politie: "Geen bewijs van link tussen dader aanslag Londen en terreurgroep" Auteur: Hanne Decré

    Belga

    Britse politie: "Geen bewijs van link tussen dader aanslag Londen en terreurgroep" Auteur: Hanne Decré

    ma 27/03/2017 - 19:31 Hanne Decré
    De Britse politie heeft geen bewijs gevonden dat Khalid Masood, de dader van de aanslag in Londen vorige woensdag, gelinkt kan worden aan terreurgroepen IS of Al Qaeda. Wel was de dader geïnteresseerd in jihad.
  • "Dader Londen gelinkt aan geplande aanslag op legerbasis" Auteur: Freek Willems

    Belga

    "Dader Londen gelinkt aan geplande aanslag op legerbasis" Auteur: Freek Willems

    ma 27/03/2017 - 16:33 Freek Willems
    De dader van de aanslag nabij het Britse parlement in Londen werd in 2010 al onderzocht door de inlichtingendiensten wegens de vermoedelijke link met een geplande aanslag op een Britse legerbasis. Dat schrijft de Britse krant The Daily Telegraph. Andere Britse media halen zijn verblijf in Saudi-Arabië aan als mogelijke reden voor het onderzoek van de inlichtingendiensten.
  • Dader van de aanslag in Londen handelde in zijn eentje

    26/03/201713:14

    VRT ???media.video.type.mz_vod???

    Dader van de aanslag in Londen handelde in zijn eentje

    26/03/201713:14

  • Politie: "Dader Londen handelde hoogstwaarschijnlijk alleen" Auteur: Joris Truyts

    Politie: "Dader Londen handelde hoogstwaarschijnlijk alleen" Auteur: Joris Truyts

    zo 26/03/2017 - 10:19 Joris Truyts
    Khalid Masood, de 52-jarige man die woensdag een aanslag heeft gepleegd bij het parlement in Londen, handelde hoogstwaarschijnlijk alleen. Dat zegt de Britse politie. Volgens hen is de kans groot dat we zijn motief nooit zullen kennen.
  • 2 verdachten van aanslag in Londen blijven aangehouden Auteur: Pieterjan Huyghebaert

    Belga

    2 verdachten van aanslag in Londen blijven aangehouden Auteur: Pieterjan Huyghebaert

    za 25/03/2017 - 07:44 Update: za 25/03/2017 - 14:56 Pieterjan Huyghebaert
    2 verdachten die zijn opgepakt bij huiszoekingen in het onderzoek na de aanslag in Londen blijven voorlopig aangehouden. Dat meldt de politie. De anderen die ook waren opgepakt, worden vrijgelaten omdat er geen link is tussen hen en de aanval.
  • Hoe reageren Britse kinderen op de aanslag in Londen?

    24/03/201719:46

    VRT ???media.video.type.mz_vod???

    Hoe reageren Britse kinderen op de aanslag in Londen?

    24/03/201719:46

    Buitenland - Ons jongerenmagazine "Karrewiet" laat enkele kinderen aan het woord in Londen. Ze reageren op de aanslag nabij het parlement, waarbij 5 mensen om het leven zijn gekomen.
  • Britse politie doet twee "belangrijke" arrestaties, meer details over dader Auteur: Gianni Paelinck

    Britse politie doet twee "belangrijke" arrestaties, meer details over dader Auteur: Gianni Paelinck

    vr 24/03/2017 - 13:54 Gianni Paelinck
    In het Verenigd Koninkrijk heeft de politie twee nieuwe "belangrijke" arrestaties verricht in het onderzoek naar de dodelijke aanslag in Londen. Dat brengt het totaal op negen verdachten die in de cel zitten. Intussen raken steeds meer details bekend over de gedode dader. Het blijkt om een bekeerde Brit te gaan die werd geboren als Adrian Russell Ajao.
  • Dodental Londense aanval loopt op tot vijf Auteur: Hanne Decré

    AP

    Dodental Londense aanval loopt op tot vijf Auteur: Hanne Decré

    do 23/03/2017 - 22:35 Hanne Decré
    Het dodental na de aanslag in Londen gisteren is opgelopen tot vijf. De politie van Londen heeft laten weten dat een 75-jarige man vanavond overleden is aan zijn verwondingen.
  • "Londenaars zullen zich nooit laten intimideren door terrorisme"

    23/03/201720:11

    VRT ???media.video.type.mz_vod???

    "Londenaars zullen zich nooit laten intimideren door terrorisme"

    23/03/201720:11

    Buitenland - Op Trafalgar Square in Londen is een herdenkingswake gehouden voor de slachtoffers van de aanslag op de Westminsterbrug. "Londenaars zullen zich nooit laten intimideren door terrorisme", klonk het in een krachtige boodschap.
  • Politie Londen: "Khalid Masood formeel geïdentificeerd als dader aanval Londen" Auteur: Hanne Decré

    AP

    Politie Londen: "Khalid Masood formeel geïdentificeerd als dader aanval Londen" Auteur: Hanne Decré

    do 23/03/2017 - 16:29 Hanne Decré
    De Londense politie heeft de dader van de aanslag gisteren in Londen formeel geïdentificeerd. Het gaat om Khalid Masood. Hij was bekend bij de politie, maar die benadrukt wel dat hij nooit eerder veroordeeld werd voor terrorisme.
  • Moeder van twee, heldhaftige agent en Amerikaanse toerist onder de slachtoffers in Londen Auteur: Gianni Paelinck, Hanne Decré

    Moeder van twee, heldhaftige agent en Amerikaanse toerist onder de slachtoffers in Londen Auteur: Gianni Paelinck, Hanne Decré

    do 23/03/2017 - 14:50 Update: do 23/03/2017 - 23:02 Gianni Paelinck, Hanne Decré
    Bij de aanslag in Londen gisteren zijn vier onschuldige slachtoffers gevallen: politieagent Keith Palmer, moeder van twee Aysha Frade en de Amerikaanse toerist Kurt Cochran. In de loop van de avond werd bekend gemaakt dat ook een 75-jarige man overleden is aan zijn verwondingen.