Conservatieve christenen woedend om "homo-advertentie" Hilton

De American Family Association (AFA) lanceert een petitie tegen Hilton. De conservatieve organisatie pikt het niet dat de hotelketen een advertentie in een magazine heeft geplaatst waarop twee mannen samen in bed zijn te zien.

Een afbeelding van twee mannen die elkaar omhelzen in een bed van een Hilton-hotel. Dat is de blikvanger van een paginagrote advertentie die de hotelketen in het reismagazine Travel and Leisure heeft geplaatst.

Voor de American Family Association is dat meer dan een brug te ver. De conservatieve christelijke organisatie promoot het traditionele gezin in de VS en kant zich rabiaat tegen onder meer het homohuwelijk.

"Travel and Leisure is geen specifiek homomagazine dat naar homoseksuele huishoudens wordt gestuurd", hekelt de AFA. "Het is een wijdverspreide mainstream publicatie die op vele openbare plaatsen terechtkomt zoals de wachtkamers van dokters of garagisten."

"Als Hilton twee mannen had afgebeeld die samen tennis of kaart speelden of lunchten, dan was dat nog redelijk geweest. Hilton kiest echter voor een cultureel en sociaal statement door homoseksualiteit doelbewust te promoten bij een groot segment van de bevolking dat het idee van twee mannen die samen slapen onnatuurlijk en beledigend vindt."

De AFA lanceert daarom een petitie om Hilton aan te manen "op een meer familievriendelijke wijze reclame te maken" in mainstream media. Ruim 45.000 mensen hebben de petitie al ondertekend.

Hilton heeft de AFA intussen van antwoord gediend. "Hilton Worldwide is een wereldwijd bedrijf met diverse culturen dat diverse gasten bedient", citeert de AFA de hotelketen. "We zijn trots de diversiteit van onze gasten in onze advertenties weer te geven."

Meest gelezen