Kale barbiepop "Ella" moet kinderen met kanker steunen

De producent van Barbie is gestart met een beperkte productie van kale barbiepoppen. De poppen zijn niet in de winkel te koop en worden enkel verdeeld aan kankerpatiëntjes. Ella, zoals de barbiepop heet, moet kinderen helpen beseffen dat ze ook mooi kunnen zijn zonder haar.

Het waren Beckie Sypin en Jane Bingham die met het idee van een haarloze barbiepop op de proppen kwamen in 2012. Ze startten een petitie en verzamelden snel 100.000 handtekeningen. Een petitie die niet in dovemansoren viel bij Mattel, het bedrijf achter Barbie. Het bedrijf startte onlangs met de productie van de pop die de naam Ella meekreeg. 

In de doos zitten naast de kale pop ook twee pruiken, een hoofddoek en een hoofdband. Op de verpakking staat dat Ella kanker heeft, chemotherapie heeft ondergaan en daardoor haar haar heeft verloren. Dat is naar verluidt een enorme steun voor kinderen die in zo'n situatie zitten.

De poppen zullen niet te koop worden aangeboden, maar worden door de producent naar de Amerikaanse kinderziekenhuizen verdeeld. Enkel kankerpatiëntjes zullen zo'n pop krijgen.

Meest gelezen