Europa, nu of nooit

Europa viert op 25 maart de 60e verjaardag van het Verdrag van Rome. Net nu staat het Europese project meer dan ooit op een keerpunt. VRT NWS lanceert daarom "Europa, nu of nooit", een nieuwsaanbod op online, radio en tv.

  • Zal Europa binnen 60 jaar nog bestaan?

    13/04/201709:14

    VRT ???media.video.type.mz_vod???

    Zal Europa binnen 60 jaar nog bestaan?

    13/04/201709:14

    Buitenland - De EU viert dit jaar zijn 60e verjaardag, maar hoe zal de Europese Unie evolueren? We vroegen het aan een aantal Europese parlementsleden in de vorm van drie dilemma's.
  • Voelt u zich Europeaan?

    13/04/201709:14

    VRT ???media.video.type.mz_vod???

    Voelt u zich Europeaan?

    13/04/201709:14

    Buitenland - De EU viert dit jaar zijn 60e verjaardag, maar hoe zal de Europese Unie evolueren? We vroegen het aan een aantal Europese parlementsleden in de vorm van drie dilemma's.
  • Verenigde Staten van Europa? Of Europa van natiestaten?

    13/04/201709:13

    VRT ???media.video.type.mz_vod???

    Verenigde Staten van Europa? Of Europa van natiestaten?

    13/04/201709:13

    Buitenland - De EU viert dit jaar zijn 60e verjaardag, maar hoe zal de Europese Unie evolueren? We vroegen het aan een aantal Europese parlementsleden in de vorm van drie dilemma's.
  • Betogingen voor en tegen de EU in Rome Auteur: Frank Segers

    Belga

    Betogingen voor en tegen de EU in Rome Auteur: Frank Segers

    za 25/03/2017 - 17:11 Update: za 25/03/2017 - 20:35 Frank Segers
    In Rome zijn er verschillende demonstraties naar aanleiding van de viering van 60 jaar Verdrag van Rome, het stichtingsverdrag van de voorloper van de Europese Unie. Er wordt zowel voor als tegen Europa betoogd. Ook elders in Europa kwamen pro-Europese betogers op straat.
  • Duizenden mensen verzamelen in Londen voor anti-brexitbetoging

    25/03/201715:26

    VRT ???media.video.type.mz_vod???

    Duizenden mensen verzamelen in Londen voor anti-brexitbetoging

    25/03/201715:26

    Buitenland - Volgende week roept premier May artikel 50 in, het officiële begin van de procedure om uit de Europese Unie te stappen. De demonstranten hopen dat ze May kunnen overtuigen om er geen harde brexit van te maken.