10.000 gebruikers betalen dienstencheques nog op oud rekeningnummer

Acht maanden na de regionalisering van de dienstencheques gebruiken nog altijd 10.000 mensen elke week het oude rekeningnummer voor overschrijvingen. Tot nu mocht Sodexo, uitgever van de dienstencheques, deze aanvragen nog aanvaarden, maar binnenkort is dat niet meer het geval.

Sinds de regionalisering van de dienstencheques op 1 januari van dit jaar bestaat er voor elke regio een apart bankrekeningnummer om dienstencheques te bestellen en betalen.

Meer dan 1 miljoen gebruikers voeren de overschrijvingen voor dienstencheques uit op de nieuwe bankrekeningnummers , maar elke week gebruiken nog 10.000 gebruikers het verkeerde oude,  rekeningnummer.

Tot nu mocht Sodexo, uitgever van de dienstencheques, deze aanvragen nog aanvaarden, maar binnenkort is dat niet meer het geval. De RVA vraagt dat die oude bankrekeningen worden afgesloten. "Het is nog niet te laat om deze oude gewoonte te veranderen, maar de tijd dringt", laat Sodexo weten.

Het bedrijf wil vergeetachtige gebruikers geruststellen. "Als een gebruiker per ongeluk een betaling doorvoert op een niet meer bestaand rekeningnummer, krijgt hij dat volledige bedrag terugbetaald. Hij wordt wel verplicht een nieuwe overschrijving te maken op één van de drie regionale bankrekeningnummers om zijn dienstencheques te bestellen. Hij verliest hiermee geen geld, maar wel tijd", klinkt het.

Ter herinnering, de drie geldige bankrekeningnummers om dienstencheques te bestellen:

  • in Vlaanderen: BE41 0017 7246 2610
  • in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: BE28 0017 7246 3620
  • in Wallonië: BE15 0017 7247 4330

Meest gelezen