"Toeristen die met glimlach vertrekken is de beste reclame"

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts heeft deze voormiddag de campagne #shareoursmile gelanceerd. Daarmee wil de Vlaamse toeristische sector buitenlandse toeristen opnieuw warm maken om een bezoek te brengen aan Vlaanderen. "De beste reclame voor een bezoekje aan onze bestemming is een toerist die met de glimlach bij ons vertrekt."
Nicolas Maeterlinck

"Vandaag slaan we een bladzijde om", zei de minister. "De luchthaven is opnieuw "up and running", het perfecte moment om onze troeven uit te spelen en met een warme campagne een glimlach te toveren op het gezicht van elke buitenlandse bezoeker. Onze gastvrijheid mag gezien worden en de toeristen zullen de campagne tijdens hun volledig verblijf in Vlaanderen tegenkomen."

De minister deelde alvast zelf 500 welkomstpakketten uit in de aankomsthal van de luchthaven, met onder meer dagpasjes van De Lijn en staaltjes Duvel. Daarnaast zullen 60.000 buttons en 25.000 deurhangers in hotels buitenlandse toeristen met de glimlach begroeten. Op sociale media worden virale video's en wedstrijden gelanceerd en toeristen kunnen selfies maken met #shareoursmile-kaartjes en die uploaden op Facebook, Twitter of Instagram. In de buurlanden lopen ook een aantal joint promotions, in samenwerking met Thalys, Eurostar en Deutsche Bahn.

Het is geen toeval dat de campagne gelanceerd werd op Brussels Airport, de grootste internationale toegangspoort tot België. "We hebben het moeilijk gehad na de aanslagen, maar dankzij de passie, veerkracht en inzet van ons personeel staan we er weer", zei Brussels Airport-CEO Arnaud Feist. "Vorig jaar ontvingen we 4,5 miljoen toeristen in de zomer, we hopen dit jaar evenveel mensen een kwaliteitsvolle en aangename ontvangst te kunnen bezorgen."

Meest gelezen