Problemen met elektronische betalingen, voor NSZ "het incident te veel"

Er zijn deze middag opnieuw problemen geweest met het betaalnetwerk van Worldline. Tussen 13.35 uur en 13.55 uur konden heel wat betalingen niet worden uitgevoerd, zo bevestigt woordvoerder Bram Boriau van Wordline aan VRT Nieuws. De storing was het gevolg van een menselijke fout. Hoewel het om een korte storing ging, reageert het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen verbolgen.
Nicolas Maeterlinck

De meldingen kwamen vanuit verschillende plaatsen in het land, maar de exacte omvang is nog niet duidelijk. Worldline kan ook nog niet zeggen wat de technische storing heeft veroorzaakt.

Nog geen twee weken geleden waren er veel grotere problemen bij Worldline. Handelaars kregen toen betalingen niet meteen doorgestort. Ondernemersorganisaties reageerden toen verbolgen op de aanhoudende problemen met het elektronische betaalverkeer. In de voorbije eindejaarsperiodes was er ook al twee keer een storing bij Worldline.

Ook nu zijn de handelaars er als de kippen bij om te reageren. "Dit incident is voor ons echt het incident te veel", reageert het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen in een persbericht. Komende vrijdag vindt overleg plaats tussen Worldline en de ondernemersorganisatie. "Ook dit kortstondig incident zal daarbij aan bod komen, samen met de nog steeds niet bekendgemaakte compensatiemaatregelen voor het recente, zware incident."

Menselijke fout

De storing bij het elektronische betaalverkeer was het gevolg van een menselijke fout. "Strikte procedures werden tijdens een menselijke interventie niet volledig gevolgd", zegt Wordline

"Onze teams werden onmiddellijk gemobiliseerd en na twintig minuten verliep het elektronisch betalen weer normaal", aldus het bedrijf, dat zich excuseert voor de storing.

Meest gelezen