Proximus-klanten ondervinden hinder met bellen via vaste lijn

Het netwerk van Proximus, het vroegere Belgacom, ondervindt sinds vanochtend 10 uur problemen. Verschillende klanten kunnen niet telefoneren via de vaste lijn. Volgens Proximus is de storing beperkt en zijn er vooral problemen bij bedrijven.

"Onze klanten kunnen problemen ondervinden met telefoneren van en naar bepaalde nummers op vaste lijn. Het gaat om een nationaal probleem, waardoor er ook problemen zijn op onze 0800-lijnen", laat Proximus weten. "Wij blijven zoeken naar een oplossing en willen ons excuseren voor het ongemak."

Volgens Jan Margot van Proximus situeert het probleem zich bij een netwerk dat via een alternatief circuit functioneert en vooral door bedrijven wordt gebruikt. "Bedrijven moeten overdag bereikbaar zijn, maar klanten geraken niet binnen en bedrijven die naar een ander netwerk willen bellen, ondervinden ook problemen. Dat is natuurlijk frustrerend."

Technici zijn al sinds vanmorgen bezig met alles opnieuw op te starten. "Geleidelijk komt nu alles in orde. Hier en daar zijn er nog wat problemen met het inhalen van de stabiliteit", klinkt de stand van zaken.

De hulpdiensten -de nummers 100, 101 en 112- zijn volgens de maatschappij wel nog steeds beschikbaar. "Gelukkig heeft iedereen tegenwoordig ook een gsm en blijft iedereen zo bereikbaar", voegt Jan Margot van Proximus er nog aan toe.

Meest gelezen